Interjú J R K Kilvinger-el



1. Jelenleg írsz könyvet?

Hogy írok-e? Folyamatosan. Igaz csak kisebb történeteket és vázlatokat. Sőt, időközben született két novella is, amik szintén az első könyvem világában játszódnak, ugyanakkor egy másik földrészen.

2. Várható lesz a Fang monel 12 próbájának folytatása?

Őszintén állítom, hogy igen. :) Ugyanis a Párduc gyermekei egy több kötetes könyv ciklusnak indult, persze a darabszámot és a megjelenéseket még a jövő fátyla rejti, de igen, lesz folytatás.

3. Hogyan élted meg a könyved kiadatását?

Nem hazudok, ha azt mondom, hogy nem fértem a bőrömbe! Visítani tudtam volna, mikor a kiadóval megegyeztünk szóban, és mikor a postás meghozta a szerződést... Elsírtam magam. Hirtelen nem tudtam elhinni, képtelen voltam felfogni, hogy a kéziratomból tényleg könyv lesz és pár hónapon belül már a kezemben foghatom. Később pedig a szívem majd' kiugrott a helyéről mikor az izgatottságtól remegő kezekkel kibontottam a csomagot, amiben a kész könyv volt. Órákon át úgy ölelgettem, mint egy kisgyerek a macskáját, azt hittem álmodom, és...Igazából a mai napig azt hiszem, hogy álmodom.

4. Milyen volt a könyvdedikálás?

Elképesztő! Az emberek köréd gyűlnek és kíváncsi szemekkel kérdeznek a könyvedről, és örömmel állnak melléd a dedikált példányukkal egy fotó erejéig. Nem tudom mihez hasonlítani ezeket a pillanatokat, mikor közvetlenül látja az ember, hogy másnak tetszik az ő kemény munkájának gyümölcse, és ilyenkor tudatosul benne, hogy igen, megérte, 

5. Milyen egyéb foglalatosságaid vannak az íráson kívül?

Főállású diák vagyok. :D Időm nagy részét elveszi az iskola, ahol próbálok minél jobban teljesíteni, és ugyanakkor a családi körömben is kellőképp megfelelni, no meg persze igyekszem jó barát is lenni és támaszt nyújtani a barátaimnak, ha igénylik (ha nem, akkor is). Viszont amit hobbi szinten űzök az jobbára a rajzolás - egyik festményem például a jövő héten kerül kiállításra -, de az órákon át tartó zenehallgatás és olvasás is fontos részem. Ugyanakkor, mikor már semmihez nincs kedvem, vagy alkotói válságban szenvedek, mindig itt van nekem a macskám és a kutyám, akik rémisztően olyan bolondok, mint a gazdájuk... :)

6. Milyen a kapcsolatod az olvasókkal?

Nagyon jónak és barátinak gondolom! A találkozókon is közvetlen, családias hangulat uralkodott, és néhányakkal még barátságot is sikerült kötnünk személyesen. Remélem a későbbiekben is megmarad ez a jó kapcsolat. :)

7. Kaptál valamilyen visszajelzést a könyvedről?

Kaptam bizony. Sok dícsérő és építő kritikát, amiket megfogadva a következő könyvből már kiküszöbölöm az elsőnél elejtett hibákat. Legfőbb kritikusom pedig a legjobb barátom - már-már testvérem - is egyben, ő az aki először olvassa a munkáim, még mielőtt lefixálnám őket, ugyanis ha valakiben, akkor benne megbízom, és mivel szakmabéli, tudom, hogy igaza van, ha kijavít. És remélem tudja, hogy ezért nagyon hálás is vagyok! :)

8. El tudnál árulni valamilyen kis kulisszatitkot a Fang monellel kapcsolatban?

Hm, talán mesélhetnék Gerattról, pontosabban a vérvörös hajáról, ugyanis ez a szín nem volt megszokott a szülőföldjén. A Tengeren Túlról származik, a boszorkánymesterek köréből, a vörös haj és a kopasz fej a legjellemzőbb tulajdonságaik ezeknek a mestereknek, viszont ők egyáltalán nem kedvesek, és még csak hírből sem ismerték a jóságot. Ezért vetették meg őket mindenütt, főként a Közép Vidéken. S míly érdekes, a "nagyok" félelemből született viszálynak keserű levét egy ártatlan gyermek issza meg...
No de Geratt eleinte nem vörösnek készült.
Mikor írni kezdtem még fekete haja volt, aztán sötétlila...majd azon gondolkodtam, hogy ne is legyen haja, míg végül megkapta a jelenlegi hajszínét. 

9. Hogyan alkottad meg a szereplőket, mi motiválja őket?

A karakterek megalkotása, megszületése változatos. Van, hogy van egy pontos ötletem, hogy akarok egy erős férfi karaktert, aki mindent megtenne a lányáért, vagy hogy csak egy nevet találok ki, vagy egy képet látok, és ezekből alkotok egy új karaktert. De az sem kizárt, hogy valamelyik családtagom vagy barátom kap szerepet. A Fang-monel 12 próbájában, ha jól számolom hét ilyen karakter van. :)

10.Mennyire játszanak szerepet az életedben a karaktereid?

Geratt és Caitlin karaktere áll nagyon közel hozzám. Leginkább az egymáshoz való viszonyuk, apa-lánya kapcsolatuk az, ami az életemből lett merítve, ez az egyedüli - na jó, van még egy-két dolog - a könyvben, ami ténylegesen a valóságon alapul. De ettől eltekintve minden karakterem egy kicsit a részem, mert "örökölték" jó és rossz tulajdonságaim egyaránt. És hogy milyen szerepük van az életemben? Nos, látni kéne, mikor elkezdek vitázni velük... :D




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése