Mark Cheverton: Szörnyek inváziója





Eredeti cím: Invasion of the Overworld
Kiadó: Libri
Oldalszám: 244
Fordító:  Mán-Vásárhegyi Réka
ISBN: 9789633105962


Fülszöveg:

Gameknight999 imádta a Minecraftot, de mindenekfelett imádta szándékosan tönkretenni játékostársai szórakozását. 

Mikor apja egyik találmánya teleportálja őt a játékba, Gameknight999 arra kényszerül, hogy valós kalandokat éljen át a virtuális világban. Mi történik, ha megölik? Vajon halhatatlan? Vagy meghal a valóságban is? Gameknight999, aki bennragad a játék világában, felfedezi a Minecraft legféltettebb titkát, azt, amit még a játék készítői, a programozók sem tudnak: a Minecraftban felbukkanó teremtmények nagyon is valóságosak!

A könyvhöz dr. Parti Katalin kriminológus és cyberbullying-kutató írt utószót. Míg a regény a gyerekekkel ismerteti meg az internetes bántalmazás problematikáját, a szakértő kifejezetten a szülőknek igyekszik támpontokat adni a számítógépes játékok veszélyeivel kapcsolatban.


Néhány gondolatom:

Szóval… tőlem sem áll távol a Minecraft világa, ugyanis 19 éves nővérként egy elég „kocka” kisöccsel rendelkezem így tisztában kell lennem a játékkal (parancsokkal, csalásokkal és még sok egyéb olyan dologgal, amik elsőre még engem is elég erősen elborzasztottak).

Első játék élményem nem kezdődött valami túl jól, kapásból felrobbantott egy Creeper (amiről először nem is tudtam mi az mire az öcsém szorgosan magyarázni kezdett, hogy milyen élőlények vannak).

Szóval lassan tanulgattam az internetről és próbálgattam a játékot.

Két nagy kategóriába soroltam tehát az élőlényeket:

Megölnek



Nem ölnek meg



Véleményem:


Először is… én ezt a könyvet az öcsémtől kaptam kölcsön, ő kapta születésnapjára. Viszont ez a könyv nem gyerekeknek íródott.

Elsőre azt hittem én is, hogy egy aranyos kis történetet fogok olvasni, ami a Minecraft világában fog játszódni. Nagyot tévedtem.



Az egész könyv az internet veszélyeiről, az internetes zaklatásról és a trollokról szól.

Én már az elején untam ezt a könyvet, főleg azért, mert téves képet alkot a játékokról és az internet világáról.

Több féle képen is értelmezhetjük a játékot viszont tapasztalataim szerint pont ez nem az a játék, amiben zaklathatnak. Ugyanis, ha szerveren játszik az ember, akkor, ha valami nem tetszik, vagy szemétkednek szólni kell az adminnak és meg is van oldva a probléma. Ha meg az ember nem szerveren játszik akkor meg csak az ellenséges mobok terrorizálhatnak, internetes zaklatásnak nem vagy kitéve. Szóval gyanítom, a könyv írója sosem játszott még a Minecraft-al csak a Wikipédián olvasott utána.

Igaz, ezzel a játékkal főként kicsik (vannak azért bőséggel nagykorúak is) játszanak, de az én véleményem szerint ezer másik olyan játék van, amit ennél veszélyesebbnek tartok szóval a könyv oktató jellege itt már megdőlt, ahogy az a közhely is, hogy csak fiúk játszanak ezzel a játékkal. Sőt, a játékosok között elég nagy számban megtalálható női gamer is.

Főleg, hogy én egy elég kreatív játéknak találom. Rengeteg lehetőség van arra, hogy szabadon eresszük a fantáziánkat és csodás épületeket, építményeket alkossunk.

Magyar Minecraftosok: Luckey, Norbijo, James
Külföldi Minecraftosok: PopularMMOs, Joey, DanTDM



Pontszám: 

Borító: Rémes

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése