Jo Nesbø: Fejvadászok


Eredeti cím: Hodejegerne
Kiadó: Animus
Oldalszám: 288
Fordító: Pék Zoltán
ISBN: 9789633240557


Fülszöveg:

Roger Brown igazán a szerencse fiának tűnik: ő Norvégia legsikeresebb fejvadásza, gyönyörű feleségével egy pompás házban élnek. Ám a luxus életmódot Roger műkincstolvajként igyekszik bebiztosítani, s „mellékállásában” igen ügyesnek bizonyul. Amikor felesége galériájában megismerkedik valakivel – aki egyrészt tökéletes jelölt az egyik általa kínált magas állásra, másrészt a művészettörténet egyik legkeresettebb képének a tulajdonosa – Roger úgy érzi, élete nagy lehetősége köszöntött rá. Készülni kezd eddigi legmerészebb betörésére. Ám a vadászból csakhamar vad lesz, üldözöttje egy rémálomba illő ellenfélnek.


"Nehéz megragadni, mitől zseni a zseni. Biztosan pedig nem lehet megmondani."


Véleményem:

Először a filmet láttam és aztán határoztam úgy, hogy el szeretném olvasni a könyvet is. Elég sokáig halogattam a dolgot, mert mindig máshoz volt kedvem, de végre kiolvastam.

Lényegében a könyv és a film majdnem teljesen ugyanolyan, ami nem baj, mind a kettő teljesen élvezhető volt.

Érdekesnek tartottam, hogy az író rögtön elárulja ki a gyilkos, ami annyira a krimikben nem jellemző viszont a vége mégis csattanóval fejeződött be.

A regény elején megismerhetjük az határozott, elszánt Roger Brownt, aki elég különös módon viszonyul az emberekhez, és azt is megtudhatjuk róla, milyen módszerekkel húz ki belőlük dolgokat egy állásinterjú keretein belül. Őszintén élveztem pont ezt a részt a könyvben, mivel szerintem zseniálisan megold mindent és az embereknek fel sem tűnik milyen fontos információkat szed ki belőlük úgy, hogy azt ők teljesen jelentéktelennek gondolják.

Az egyetlen nagyon idegesítő Rogerben az állandó nyafogása a magassága miatt... Nem, ennek nem elég a menő állása, a sok pénze meg a szép felesége ami van, neki műkincseket kell lopkodnia meg azon rinyálnia, mi van akkor, ha a felesége majd pont a magassága miatt fogja elhagyni. Pont az ilyen nyafogásai miatt nem tudtam beleszeretni a karakterbe, viszont Clas Greve annál inkább elragadott magával, nyilván ezért is lett ő a kedvenc. Nem, hogy nagyon menő volt... de tudta is magáról, hogy az ami nekem nagyon szimpatikussá tette a karaktert. Minden megmozdulását imádtam.


És akkor az a bizonyos jelenet...

...emberek, szerintem annyira nem volt kiakasztó az a budis jelenet. Elolvastam pár értékelést Molyon és láttam nagyon sokak kiakadtak rajta, de hát na... Roger az életét mentette és lássuk be, még így is megérte neki nyakig elmerülni az ürülékben.




Film:

Roger Brown Norvégia legsikeresebb fejvadásza, aki hivatása mellett titokban műkincs tolvajként tevékenykedik, nem kevés hatékonysággal. Ám amikor eddigi legmerészebb betörését készíti elő, rá kell jönnie, vadászból ezúttal üldözötté vált. Méltó ellenfélre talál, akinek nemcsak műkincsekre fáj a foga, de célja elérése érdekében az emberéletet sem kíméli. Kezdetét veszi az országos hajtóvadászat.


Megjelenés: 2011
Rendező: Morten Tyldum
Producer: Marianne Gray, Asle Vatn
Forgatókönyv: Ulf Ryberg, Lars Gudmestad
Zeneszerző: Trond Bjerknes, Jeppe Kaas


Szereplők:

Aksel Hennie ---------- Roger Brown
Synnøve Macody Lund --- Diana Brown
Nikolaj Coster-Waldau - Clas Greve
Eivind Sander --------- Ove Kjikerud
Julie R. Ølgaard ------ Lotte
Nils Jørgen ----------- Kaalstad Stig
Kyrre Haugen Sydness -- Jeremias Lander
Valentina Alexeeva ---- Natasha
Reidar Sørensen ------- Brede Sperre


Imádtam a filmet. Nagyon örültem neki, hogy nincsenek nagy változtatások a könyvhöz képest és abszolút élvezhető volt. Nikolaj Coster-Waldau kiválóan alakította Clast, nagyon jól állt neki :D

Igazából mindegyik színész nagyon jól hozta a szerepét, még Diana is épp olyan idegesítő volt, mint a könyvben :D


Minősítése: Kedvenc





"Nem a fájdalom, a félelem teszi irányíthatóvá az embert." 


Pontszám:
Kedvenc szereplő: Clas Greve
Borító: Elmegy

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése